Azt olvasom, könnyek között, hogy Afrikában megint föltámadt egy halott. Esetünkben egy kisfiú, akinek a holttestét az anyukája vitte el egy nagy evangélizációs happeningre. A bénák, aidsesek, értelmi fogyatékosok gyógyulása mellett ez a legnagyobb dolog számomra. Remélem, utánajárnak Bonnke emberei, és bizonyítékokat is gyűjtenek, ami kellőképpen igazolhatja a csoda megtörténtét.

A titkot a riportot készítő többek között a hit atmoszférájában látta, ami megtöltötte a levegőt... Mi meg elvagyunk a kisszerű gyülekezeti problémáinkkal. Ki a hibás? Ki a felelős? Kenhetjük az ördögre is. Az egyszerű. Azonban vannak olyan jellegzetességek, amik szerintem a magyar virtusból fakadnak. A gőg, nagyképűsködés, oktalan dacoskodás, keverve nem kis szolgalelkűséggel, (ami mindig rosszkor tör elő), az erős vezér utáni vággyal, felelősségáthárítással... Felfele nyalunk, "lefele" meg szerteszéjjel taposunk.

A  Galatáknak írt levelet olvasgattam ma. Pál elég nagy tekintély volt a maga idejében. Sok tanút és bizonyítékot tudott felmutatni égi küldetése mellett. Mégis vette a fáradtságot, hogy mondanivalójának eladásához kellő alázatot, és minden érzelmi, értelmi meggyőző eszközt bevessen. Nem osztotta az észt. Úgy látszik, ez akkoriban természetes volt.

Gal.4.12:

"Legyetek olyanokká, mint én, mert én is olyanná lettem, amilyenek ti vagytok, testvéreim! Könyörgök hozzátok! ... Mert bizonyságot teszek, hogy ha lehetséges lett volna, szemeteket vájtátok volna ki, s adtátok volna nekem." - Csia fordítás

Lehet, hogy tényleg az alázat és az önfeladás, áldozat lenne a megoldás? Mindent megtenni a többiek érdekében? Hát Jézus is ezt mondta. Lehet, hogy csak ezt kéne megvalósítanunk saját kis környezetünkben, és nálunk is a feltámadó halottakról szólna a hitélet, nem pedig a ki-kinek-a-nyakára-állt bulvártémákról? Adja Isten, hogy valami ilyesmi történjen végre.

 

Szerző: Bálám Szamara  2010.05.19. 11:45 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://balamszamara.blog.hu/api/trackback/id/tr352015069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2010.05.20. 00:27:18

Köszönöm...örülök,hogy újra Írsz! Nem tudom,hogy az afrikai keresztények jobb hívők lennének-e,-és azért történnek csodák. Valahogy -az én látásom szerint-ez mindig Isten szuverén joga.

Bálám Szamara 2010.05.20. 09:34:34

Nemnagyon értem rá, amit sajnáltam, mert volt néhány olyan téma, amit szívesen közre bocsátottam volna megvitatásra, de azóta elfelejtettem.

Én se hiszem, hogy van olyan, hogy "jobb" hívő, vagy rosszabb, és természetesen Isten kegyelme, annak mértéke, minősége csak Tőle függ. De amin gondolkozom, az valami olyasmi, amiről Bonnke írt egy szösszenetet, mégpedig ezt: "By our prayers, God brings things about that he would not do without prayer" - Imádságainkon keresztül Isten olyan dolgokat visz véghez, amit ima nélkül nem tenne.

Ez, és még sok más hasonló gondolat az én elképzeléseimmel is találkozik. Nevezetesen, függetlenül attól, hogy minden Istentől van, mindent ő tesz, mindent ő tervez és hajt végre, nekünk is van szerepünk. Ez a szerep többek között az imádkozás, kérés. Jézus is rengeteget könyörgött, földi munkája során. Miért? Nem tudta, hogy Isten mit fog tenni? Nem tudta, hogy mi lesz másnap? Nem tudott ima nélkül halottat támasztani? Hm?

Ami foglalkoztat, azt úgy lehetne körülírni

Bálám Szamara 2010.05.20. 09:36:40

Az utolsó félmondatot véletlenül benne hagytam, ki akartam törölni. Szóval az foglalkoztat, amit leírtam. Mit tehetünk, hogy itt is támadjanak a halottak fölfele?
süti beállítások módosítása